Když už známe účinky vitamínu D na naše zdraví, asi se jen těžko smíříme s představou, že patříme k těm národům, u kterých je deficit "déčka" typický. Víme vám nabídnout řešení a vysvětlíme, jak se dá zvýšit hladina vitaminu D v těle.

Jak dostat do těla Déčko

Možnosti přísunu vitamínu D prostřednictvím výživy jsou relativně omezené - obsahují ho tučné ryby, vejce, játra, maso a fortifikované potraviny. Běžná strava však zajistí pouze 10% potřebného množství (ne však u vegetariánů a veganů). 90% bychom měli získat ze slunečního záření - ale to pouze tehdy, pokud náš stín bude kratší než naše výška a nebudeme chráněný opalovacím krémem.

V našich podmínkách nejsme schopni udržet hladinu vitamínu D na potřebné úrovni, a to častokrát ani během letních měsíců. Řešením jsou kvalitní výživové doplňky, které by nám udržovali množství vitaminu D na úrovni od 20-32 ng/ml.

Vitamin D je ale pohlcován tukovými buňkami (je to vitamin rozpustný jen v tuku, ne ve vodě). Tuk naváže na sebe vitamín D, ale neuvolní ho ani v případě potřeby. Na každých 10 kilo nadváhy je třeba ještě navýšit přísun vitamínu D o dalších přibližně 20%. Doplňkový přísun vitamínu D je ideální ve formě D3 (cholekalciferol). Efektivita vstřebávání závisí na obsahu tuku ve střevech. Proto by se doplňky s vitamínem D měli konzumovat spolu s jídlem obsahujícím tuk.

Je bez pochyb, že vitamin D je složitá nutriční látka, která má potenciál pomáhat a působit preventivně proti nástupu dnes běžných chronických onemocnění komplikujících náš život. Deficit vitamínu D je u lidí více než častý, a proto je nezbytné jeho příjem razantně zvýšit.

V našich produktech je vitamín D ve formě D3 (cholekalciferolu), a optimální dávka pokryje váš případný deficit. Ideální je právě spojení s přírodní složkou - práškem z moringy, s vysokým obsahem vitamínu E a dalších složek. Při dlouhodobém užívání vás pozitivní efekt nemůže minout!

Zdroj: Glen Matten, Aidan Goggins: Lži o zdraví (Jak dosáhnout výjimečného zdraví), Vydavateľstvo Jota, 2013